ספרי טאו מאת מאסטר מאנטק צ'יאה ומחברים נוספים           


גילוי עוצמתה הנסתרת של המיניות הנשית

מאת מאיטריי פיונטק

 

מבוא

מציאות החיים של נשים משתנה במהירות. בימינו, להיות אישה זוהי חוויה מאתגרת ומבלבלת כאחד. מחד גיסא אנו עדיין משמשות בתפקיד המסורתי של טיפול בסובבים אותנו ומזוהות עם אחרים, ומאידך גיסא אנו מנסות לחיות בתחושה של עצמיות שלמה יותר. אנו מקבלות את אתגר השינוי ותרות אחר אפשרויות חדשות, אוזרות אומץ ונוטלות מספיק אחריות כדי לחשוף את יכולותינו בתחום העסקים, הפוליטיקה, החינוך או בכל קריירה מעניינת אחרת. אנו, הנשים, גמישות מטבענו, ולכן יכולות להסתגל לנסיבות משתנות.

רוב הנשים שהצליחו בעולם עד כה הן אלה שהסתגלו למערכת הערכים הגברית. כדי לעמוד בקצב התחרותי של החיים המודרניים, הדגישו נשים את תפקודי האיכויות הגבריות. כדי להפוך למומחיות מוכרות בתחומים מסוימים, חידדו נשים את מוחן והפכו להיות מחושבות, תוקפניות, מפגינות שליטה והתנהגות מוחצנת.

עתה תובע מאיתנו האלף החדש למצוא דרכים חדשות לרפא את עצמנו ואת העולם; לכן אנו נדרשות לממש את אחריותנו ולגלות אפשרויות ומימדים חדשים של נשיות. אם ברצוננו להבין את המהות הנשית שלנו, עלינו להשלים עם מיניותנו ולהכיר בקטבים המנוגדים של זכריות ונקביות, הן בתוכנו והן מחוץ לנו. אנו חיים בחברה הנשלטת בידי גברים: חברה מוחצנת, מלאת פעילות, התלהבות ומתח. המיניות משקפת תופעה חברתית זו בבירור, בהיותה ממוקדת בעיקר סביב התשוקות הגבריות. דפוסי התנהגות גבריים ופנטזיות, הסוגדים להתלהבות מירבית, חרותים עמוק במיניות. התנהגות מינית שיסוד היאנג שולט בה מלאה במתח ומכוונת להשגת שיא. כשהמיניות תופסת כיוון כזה, התוצאה היא שלא מיוחסת חשיבות רבה לאיכויות נשיות כמו אהבה, אמפתיה, אי תנועה ועומק. במקום לחפש בתוכנו פנימה כדי להתחבר לטבע שלנו, התחלנו לחקות את הגברים ולמדנו לשחק את המשחק הגברי במקום העבודה, בספורט וגם במין. אך לרוע המזל, זה פשוט בלתי אפשרי להצמיח את הפוטנציאל שלנו מתוך דפוסי ההתנהגות הגבריים והאיכויות הגבריות. להפך, דפוסים אלה מרחיקים אותנו עוד יותר מהשורשים האמיתיים שלנו, ועמוק בפנים - התנהגות זו מאמללת אותנו מאוד.

ההבנה שלי את המיניות מבוססת על איזון טבעי בין יין ליאנג, ההרמוניה שבין נקבה לזכר. כשהאנרגיות הגבריות (יאנג) והנשיות (יין) אינן מאוזנות, ההתנהגות המינית מסתחררת עוד ועוד ויוצאת משליטה. בהופעתה הקיצונית היא הופכת למיניות סוטה, להתעללות בילדים, או אפילו להתנהגות מינית אלימה, לאונס, לאיום בגרימת נזק פיסי או אף למוות שנועד לעורר התרגשות מינית. יהיה זה פשטני מדי להצביע על הגברים כאחראיים הבלבדיים להתפתחות זו. בחברה שלנו, המיניות אינה מאוזנת, משום שאף שבארבעים השנה האחרונות אנו, הנשים, משוחררות יותר מבחינה מינית,, עדיין לא לקחנו על עצמנו באמת את אחריותנו המינית המלאה.

עד עתה לא יוחסה חשיבות רבה למימוש המיניות הנשית. חובתן המינית המסורתית של נשים היתה להעניק הנאה וסיפוק לגברים וללדת בנים רבים ככל האפשר. השקפה זו על תפקידנו המיני עדיין רווחת ומושרשת היטב בחברה. עד כה לא היו לנו הזדמנויות רבות לבחון את הצרכים ואת התשוקות שלנו או לפתח זהות מינית. רוב הנשים אינן חוות את כוחה המרפא של הנשיות ושל מיניות ממומשת הנמשכת לאורך כל חייהן. מצב הדברים סביב נושא המיניות קורא לנשים בימינו להיות עצמאיות, למצוא סיפוק פנימי במקום לחפש ללא הרף אחר אהבה והערכה בעולם שמחוץ להן. אני מעודדת נשים בכל קבוצות הגיל לדלות את אוצרות המיניות הנשית ולפתח את הכוח הנשי של האהבה המרפאת, שהוא גם תרומתנו לחברה טבעית יותר ומלאת שמחה, כדי להזין ולרפא את עולמנו.


מתוך ההקדמה של הספר

קטע נוסף

כתבה על הספר | כתבה נוספת | להזמנות 
 



הדפס עמוד 
המלץ לחבר 
קבל עדכונים 
חפש באתר